piątek, 12 października 2012

Podwójny Trustrank, profile użytkowników i Spersonalizowane tworzenia kolejnych klasyfikacji wyników wyszukiwania

Dane użytkownika mogą być używane wiele różnych sposobów, aby rerank wyniki wyszukiwania dla osób fizycznych. To wydaje się być popularny ostatnio motyw z ostatnich zgłoszeń patentowych na ten temat z Ask.com oraz Microsoft .
Niektóre z procesów potencjalnych Yahoo w tym zakresie zostały opisane w dość złożonym wniosku patentowego, który bada takie tematy jak:
  • Metody zbierania danych użytkowników
  • Tagi użytkowników i adnotacje stosowane tak, jakby były anchortext
  • Tworzenie profili użytkowników za indeksowanie danego użytkownika tagi, adnotacje, zapisanych stron i innych form kontaktu użytkownika z zawartością
  • Agregowania i indeksowania danych użytkowników według społeczności lub sieci społecznych użytkowników
  • Reputacja lub Zaufanie Wartości z sieci społecznych, od wyraźnych powiązań w sieci społecznych lub stosunków ukrytych w oparciu informacje osobiste i wspólne interesy
  • Real-time Informacja o użytkowniku z kolejki wyszukiwania strumienia
  • Podwójny Trustrank - jedna dla struktury linków między elementami treści w internecie, a jedna pomiędzy powiązanymi członków sieci społecznej

Wyszukiwarka z rankingiem Augmented EOG poprzez uczestnictwo społeczności
wynalazców: Zhichen Xu, Pavel Berkhin, Daniel E. Rose, Jianchang Mao, David Ku, Qi Lu, Eckart Walther i Chung-Man Tam
US Patent Application 20070112761
Opublikowano 17 maja 2007
Filed: 28 czerwca 2006
Streszczenie
Przykłady wykonania niniejszego wynalazku dostarczają systemów i sposobów do ustalania kolejności zestaw wyników. Sposób według jednego z wykonań obejmuje wybierając element z zestawu wyników, wybierając profil użytkownika, z jednego lub więcej profili użytkownika i wybierając katalog stron jeden lub więcej elementów spersonalizowanych informacji z wybranego profilu użytkownika. Ranking obliczany jest na pozycji na podstawie jednego lub kilku wybranych elementów spersonalizowanej informacji oraz pozycja w zestawie wyników są uszeregowane zgodnie z obliczoną rangi.
Dane użytkownika będą prawdopodobnie odgrywać coraz większą rolę w tym, jak rankingi wyszukiwania są obliczane. Ten patent opisuje ciekawe podejście do korzystania z tego rodzaju informacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz